Kokie yra vaikų, turinčių intelekto sutrikimą, gebėjimai mokytis, suvokti socialinius santykius? Koks turėtų būti intelekto negalią turinčių vaikų ugdymas? Savo suvokimą ir žinias šiomis temomis gilino ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogai, vasario 9 bei 10 dienomis vykusiuose mokymų ciklo seminaruose apie įtraukųjį ugdymą. Seminarus vedė ir patirtimi su pedagogais dalinosi specialioji pedagogė Asta Kisielienė.
Anot ekspertės, vaikai, turintys nežymų intelekto sutrikimą patiria mokymosi, socialinių, sveikatos, buities ir kitų įgūdžių sunkumų, lydinčių juos visą gyvenimą. Veiklos nuoseklumo stoka, neišsivystęs loginis mąstymas, dėmesio sutelkimo problemos, sudėtingiau atliekamos motorinės funkcijos – tai tik keletas bendrųjų negalios požymių. Pagrindinės mokymosi sunkumų priežastys susijusios su mąstymo, atminties, kalbos išsivystymo lygiu bei socialine patirtimi.
Ikimokykliniame laikotarpyje, nežymų intelekto sutrikimą turintys vaikai mokosi pažinti tam tikrus sutartinius ženklus: keletą raidžių, skaičių. Vaikus stengiamasi sudominti knygomis, paveikslėliais, pratinama klausytis skaitomo teksto. Neretai ankstyvajame amžiuje, šie vaikai turi kalbos sutrikimų, todėl ugdymo procese pasitelkiamos alternatyvios komunikacijos priemonės. Tai – gestai, daiktai, paveikslėliai, simboliai, komunikatoriai ir kitos priemonės, padedančios ugdyti vaikų kalbos įgūdžius.