Nuo 2022 m. vasario mėnesio prasidėjęs mokymų ciklas apie įtraukųjį ugdymą eina į pabaigą – šiais mokslo metais liko du seminarai, skirti Vilniaus miesto savivaldybės ugdymo įstaigų pedagogams. Seminarus įtraukiojo ugdymo tema veda kvalifikuoti specialistai – Vilniaus Šilo mokyklos mokytojai metodininkai, specialieji pedagogai ir Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos specialiosios pedagogės. Iš 11 numatytų įvyko jau 8 mokymų ciklo seminarai.
Kiekvienas mokymų ciklo seminaras skirtas tam tikrai pedagogų tikslinei auditorijai – ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ar pagrindinio ugdymo mokytojams. Seminarų metu lektoriai dalijasi savo patirtimi ir rekomendacijomis apie specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turinčių mokinių ugdymo organizavimą, vertinimą, svarbių dokumentų rengimą. Kartu su seminaro dalyviais nagrinėjama, kaip turėtų vykti bendradarbiavimas tarp mokytojo ir SUP turinčių vaikų tėvų, kaip reikėtų kalbėtis su mokyklos bendruomene, kokie metodai ir mokomoji medžiaga padeda ugdyti SUP turintį vaiką.
Seminarų dalyviai gilina savo žinias apie autizmo spektro sutrikimą turinčių mokinių mokymą(si). Lektoriai akcentuoja, jog šiems vaikams jaustis savarankiškesniems ypač padeda nuoseklus dienotvarkės ir tvarkaraščio sudarymas. Dienotvarkė gali būti sukurta iš simbolių, žodžių, nuotraukų ar daiktų. Simboliai bendraujant su šiais vaikais naudojami daugiau, nei gali pasirodyti – jie atstoja įprastą komunikaciją ir yra skirti reikšmingų nuorodų, taisyklių atvaizdavimui. Neretai simboliai naudojami vardų kortelėms, kurios skirtos individualios mokinio sėdėjimo vietos žymėjimui. Alternatyvioji komunikacija padeda vaikams jaustis ramesniems, savarankiškesniems, žinoti, kokia veiksmų seka jų laukia.