Daugelis sutiktų, jog laikas, praleidžiamas prie kompiuterinių žaidimų, kuria pramoginę vertę, tačiau vis labiau populiarėjantis esporto reiškinys, kai komandose varžomasi žaidžiant virtualioje erdvėje, laužo šiuos stereotipus. Esporto suteikiamos galimybės padeda mokiniams ugdytis darbo komandoje įgūdžius, kūrybiškai spręsti problemas bei mokytis siekti tikslų. Kai kurios pasaulio valstybės jau dabar viena ar kita forma integruoja esportą į ugdymą.
Siekdami inovatyvių ir su aktualijomis susietų sprendimų švietime, šį pavasarį sostinės mokyklas EDU Vilnius pakvietė dalyvauti pilotinėje mokymų programoje ir per esporto veiklas lavinti tinkamus kompiuterinių žaidimų įpročius, plėtoti mokinių socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos kompetenciją bei praplėsti žinias apie atsakingą žaidimą.
Pilotinę mokymų programą apie esportą išbandė dvi Vilniaus mokyklos – Jono Ivaškevičiaus jaunimo mokykla ir Vilniaus Fabijoniškių gimnazija, turėjusios 6–8 užsiėmimus. Jono Ivaškevičiaus jaunimo mokykla padeda mokymosi motyvaciją praradusiems, turintiems emocijų ar elgesio sunkumų mokiniams geriau pažinti save, stiprinti pasitikėjimą savo jėgomis ir didinti norą mokytis. Vilniaus Fabijoniškių gimnazijoje mokiniams vykdomas kryptingas sporto ir sveikatos ugdymas.
Veiklos pradžioje mokiniai buvo supažindinti su esporto sąvoka, atliko reakcijos, atminties ir taiklumo užduotis. Užsiėmimams įsibėgėjus mokiniai žaidė „League of Legends“ kompiuterinį žaidimą, kurio metu su lektoriaus pagalba išsikėlė komandinius ir individualius uždavinius, mokėsi susikaupti ir koncentruoti dėmesį, valdyti nerimą, ugdė pagarbaus bendravimo tarpusavyje įgūdžius. Kiekvieno užsiėmimo pabaigoje vyko dienos veiklos apibendrinimas ir refleksija.
Mokymų programą apie esportą vedė Lietuvos Esporto Asociacijos valdybos narys Algirdas Gricius ir patyriminių veiklų kūrėjas, mokytojas Andrius Ūdra.
Didelis dėmesys veiklų metu buvo skiriamas vieningam komandiniam darbui, tikslų kėlimui ir jų siekimui. Mokiniai susipažino su SMART tikslų kėlimo metodu, lavino gebėjimą išsikelti tikslus ne tik žaidimui, bet ir realiam gyvenimui.