Gegužės 4 d. vyko paskutinis mokymų ciklo „Medijų ir informacinis raštingumas“ nuotolinis seminaras apie demokratiją ir socialinį teisingumą, kurį vedė Arminas Varanauskas – tarptautinio Medijų raštingumo akseleratoriaus lektorius, asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ vadovas.
Seminaro metu dalyviai susipažino su algoritmų reikšme socialinėse medijose. Kaip teigė lektorius, socialinių medijų kanaluose vartotojus persekiojantys algoritmai prioretizuoja tokį turinį, kuris atitinka vartotojo demografinį profilį ir atspindi ankstesnę elgseną interneto erdvėje. Reiškinys, lemiantis, kad vartotoją pasiekia ribotas spektras skirtingos informacijos vadinamas filtro burbulu (angl. filter bubble). Algoritmų dėka, reklamos skleidėjai gali lengviau išlaikyti tikslinio vartotojo dėmesį. „Galima sakyti, kad šiuo metu gyvename dėmesio ekonomikoje, nes ta prekė, kurią bando parduoti, yra mūsų dėmesys“, – teigė mokymų vadovas A. Varanauskas
Kalbėdamas apie algoritmų įtaką vartotojų veiksmams, lektorius pasidalijo vienu iš skandalingiausių pasaulyje duomenų panaudojimo pavyzdžių, kuriuos atliko Didžiosios Britanijos politinių konsultacijų įmonė Camridge Analytica. Įmonė įsigijo „Facebook“ vartotojų duomenis, kad panaudotų juos JAV rinkimų metu ir individualizuojant reklamą tikslinėms grupėms, tokiu būdu padėtų išrinkti Donaldą Trumpą (anksčiau ir Tedą Cruzą) šalies prezidentu. Tam tikrai vartotojų grupei skleidžiamos reklamos skatino ne tik balsuoti, bet ir neiti į rinkimus, siekiant užtikrinti, jog nebūtų išrinkta konkurento pusė.