Vasario 9 d. „Pradedantieji Vilniaus mokytojai“ ir „Sugrįžtu mokyti“ projektų dalyviai susitiko mokymuose tema „Pažeidžiamumo tema pedagogo darbe. Psichologinio atsparumo stiprinimo būtinybė ir galimybės“.
Pirmąją susitikimo dalį vedė dr. Eglė Pranckūnienė, kurios metu laikas buvo skiriamas praėjusį seminarą užduotų namų darbų aptarimui grupėse, probleminių klausimų kėlimui ir refleksijai. Antrosios susitikimo dalies metu, tema apie pažeidžiamumą ir psichologinio atsparumo stiprinimą, įžvalgomis dalinosi psichologė Asta Blandė.
„Pažeidžiamumas – tai mūsų stiprybė, o ne tai, kas mus žudo“, – teigė psichologė Asta. Anot lektorės, daugelis į pažeidžiamumą žvelgia kaip į silpniausią akimirką, kurios metu iškyla baimės, stiprūs emociniai išgyvenimai ar nepatogios situacijos. Neretai per daug gilindamiesi į neigiamą pažeidžiamumo įtaką, pamirštame tai, kokias vidines stiprybes ši būsena augina – tai drąsa, pasitikėjimas, tikslų kėlimas ir pasiryžimas pokyčiams.
Ekspertė dalinosi įžvalgomis, kas pedagogo darbe trukdo atsiverti ir pripažinti savo pažeidžiamumą – tai vidinis kritikas, kuris skatina nusigręžti nuo problemų ir nuo pačio savęs. Pirminė reakcija į išorės aplinkinių kritiką, pastabas ar neigiamas emocijas, dažniausiai atliepiama noru apsiginti. Kitu atveju, priėmus kritiką, išmokstama save atjausti – atsiranda jėgų įsisąmoninti ir priimti net tai, kas pažeidžiamiausia. Kaip teigė pscihologė Asta: „kai turime atjautos, galime išbūti, kai mums sunku“. Kuomet leidžiame sau būti pažeidžiamiems, bet žinome būdų, kurie gali pagelbėti, atsiranda rimtis ir gebėjimas paguosti save.