Darželio direktorė L. Bartaškienė: „Rezultatai atsiranda tada, kai bendradarbiavimas kyla iš pasitikėjimo ir noro būti kartu“
Praėjusiais metais Mokytojų dienos proga apdovanoti ir daugiausiai nusipelnę mokyklų vadovai. Viena jų – Vilniaus lopšelio-darželio „Gintarėlis“ direktorė Laima Bartaškienė, apdovanota už jau kelerius metus vykdomą reikšmingą bendruomenės puoselėjimą. Jos vadovavimo dėka darželio bendruomenė tapo ne tik vieta, kur ugdomi vaikai, bet ir erdve, kurioje tėvai, auklėtojai bei administracija glaudžiai bendradarbiauja siekdami bendrų tikslų.
Kas jus atvedė į ikimokyklinį ugdymą ir vadovės poziciją?
Nuo vaikystės svajojau būti mokytoja, buvo didelis noras kurti prasmingą aplinką vaikams. Norėjau dirbti su pačiais mažiausiais – jų smalsumas, noras pažinti pasaulį ir nesuvaidintas džiaugsmas įkvepia kasdien.
Vadovės pozicija atsirado kaip natūralus žingsnis – noras ne tik dirbti su vaikais, bet ir kurti sistemą, kurioje kiekvienas mokytojas jaustųsi įgalintas, o kiekvienas vaikas – matomas ir mylimas. Vadovauju dviem darželio padaliniams – tai ne tik atsakomybė, bet ir galimybė nuolat augti kartu su savo komanda ir bendruomene.
Kokiais pokyčiais darželyje nuo tada, kai pradėjote savo darbą, džiaugiatės labiausiai?
Džiaugiuosi, kad pavyko suburti stiprią, bendrų vertybių vedamą komandą, kuri nebijo iššūkių, nuolat mokosi ir drąsiai diegia naujoves. Aktyviai dalyvaujame Erasmus+ tarptautiniuose projektuose. Tai ne tik motyvuoja, bet ir padeda dalintis gerąja patirtimi, o užsimezgusi draugystė su užsienio šalių partneriais stiprina bendruomeniškumą.
Pasidalinkite savo įžvalgomis, kas ikimokykliniame ugdyme yra svarbiausia vaikui, jo tobulėjimui ir gerai savijautai darželio aplinkoje.
Svarbiausia – saugumo ir priėmimo jausmas. Kai vaikas jaučiasi saugus, mylimas ir girdimas, jis gali augti tyrinėti, klausti, klysti ir mokytis. Man itin svarbu, kad vaikai patirtų džiaugsmą būdami darželyje, kad kiekviena diena jiems būtų mažas nuotykis.
Kolegos jus giria už aktyvų bendruomenės kūrimą. Kaip manote, kas yra svarbiausia norint auginti ir stiprinti bendruomenę?
Svarbiausia pagarba ir nuoširdus dėmesys kiekvienam atskirai ir tuo pačiu visiems kartu. Tikroji bendruomenė prasideda ten, kur kiekvienas jaučiasi matomas, išgirstas ir svarbus. Vadovui svarbu ne tik organizuoti, bet ir įkvėpti, pastebėti, padrąsinti, įtraukti.
Dabar dažnai kalbama apie tėvų (ne)įsitraukimą į bendruomenės veiklą. Kokios ribos yra aukso viduriukas – kiek tėvai turėtų įsitraukti?
Svarbu nepamiršti, kad kiekviena šeima turi savo galimybes ir ritmą. Mūsų tikslas – sukurti tokią aplinką, kurioje tėvai jaustųsi laukiami ir reikalingi, kaip partneriai. Rezultatai atsiranda tada, kai bendradarbiavimas kyla iš pasitikėjimo ir noro būti kartu.
Be savo, kaip ugdymo įstaigos direktorės, pareigų taip pat turite kitų profesinių veiklų. Papasakokite apie jas.
Be kasdienės vadovavimo darželiui veiklos, aktyviai dalyvauju įvairiuose švietimo projektuose, dalinuosi patirtimi su naujai pradėjusiais dirbti vadovais. Aktyviai bendradarbiauju su Mykolo Romerio universitetu, Vytauto Didžiojo universitetu, Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigomis „Gintarėliai“, Vilniaus kolegijoje esu studentų baigiamųjų darbų gynimo komisijoje kaip dėstytoja-praktikė. Dalyvauju kvalifikacijos kėlimo programose, domiuosi šiuolaikinio ugdymo tendencijomis. Tai ne tik profesinis kelias, bet ir gyvenimo būdas – augti, įkvėpti kitus ir kartu kurti stipresnę, jautresnę švietimo bendruomenę.
Ar toks intensyvus darbų grafikas dar palieka vietos kitiems, su darbu nesusijusiems pomėgiams?
Darbas išties reikalauja daug energijos ir atsakomybės, todėl labai svarbu derinti profesinį ir asmeninį gyvenimą. Laikas su šeima, kelionės, poilsis gamtoje ir knygos padeda atsikvėpti ir grįžti į darbą su naujomis idėjomis.
Dėkojame už malonų pokalbį ir linkime sėkmingai tęsti visus pradėtus darbus bei kurti džiaugsmingą aplinką savo bendruomenėje.