IV-oji mokslinė-praktinė konferencija užbaigė dar vieną NEPL mokymų ciklą

Data: 2024-03-29

Kovo 26 d. įvyko IV-oji mokslinė-praktinė konferencija „Kai mokytojas žaidžia: naratyvinio žaidimo kūrimas“, užbaigusi Vilniaus miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigose vykusių „Naratyvinio žaidimo ir mokymosi (NEPL) metodo diegimas ikimokykliniame ugdyme“ mokymų ciklą. Mokymai prasidėjo 2023 m. pavasarį, juose dalyvavo 7 ugdymo įstaigų komandos: Vilniaus lopšeliai-darželiai „Pilaitukas“, „Pušaitė“, „Rasa“, „Vėrinėlis“, „Žilvinėlis“, „Žirniukas“ ir Vilniaus Vaduvos darželis-mokykla.

300 klausytojų nuotoliniu būdu sulaukusią konferenciją pradėjo vienos iš mokymų lektorių, doc. dr. Mildos Brėdikytės pranešimas „Naratyvinis žaidimas pro rakto skylutę“. Vėliau naujų ir nuo 2019 metų šiame projekte dalyvavusių darželių pedagogai dalijosi savo patirtimis ir pasakojo apie skirtingus naratyvinio žaidimo įgyvendinimo aspektus.

Apie tai, kokios istorijos yra vertos žaidimo ir kaip pasirinkti įtraukiantį pasakojimą, dalijosi „Voveraitės“ bei Santariškių lopšelių-darželių pedagogės, kaip kurti ir parengti tinkamą žaidimo aplinką – „Rasos“ bei „Vėrinėlio“. Kaip pakliūti į vaizduotės pasaulį papasakojo „Birutės“ lopšelio-darželio mokytojos, o patirtimis, kaip vaikams sekasi patiems spręsti žaidimų pasaulio iššūkius, kokie personažai ateina į pagalbą, pasakojo darželių „Pilaitukas“ ir „Žilvinėlis“ pedagogės. Lopšelio-darželio „Pušaitės“ atstovės pristatė, kaip ir kokius ugdymosi tikslus kelia naratyviniame žaidime dalyvaujantiems vaikams, o lopšelio-darželio „Žirniukas“ švietimo pagalbos specialistė dalinosi, kokie yra suaugusio vaidmenys naratyviniame žaidime. Lopšelio-darželio „Ąžuolas“ mokytojos leido susipažinti su visu žaidimu bei Vaduvos darželio-mokyklos pedagogės apžvelgė džiaugsmus ir sunkumus, kuriuos patyrė kartu su vaikais kurdamos naratyvinį žaidimą. Kas atsitinka, kai žaidžia kartu – vaikai, mokytojai, tėvai – papasakojo lopšelio-darželio „Žemuogėlė“ pedagogės, o konferenciją uždarė „Jovarėlio“ mokytojos pasakojimas apie jau daugiau nei pusmetį besitęsiantį paslaptingą indėno Kiko žaidimą. Visos pedagogės ne kartą paminėjo, jog naratyvinio žaidimo dėka labiau mėgaujasi savo darbu ir sako, kad tapo lengviau dirbti, kai ėmė žaisti. 

„NEPL metodo diegimas ikimokykliniame ugdyme“ mokymų lektorės: dr. Milda Brėdikytė ir dr. Agnė Bradišauskienė (VDU, Švietimo akademija) bei dr. Monika Skerytė-Kazlauskienė (VšĮ Vaiko psichologijos centras), mentorės: Gitana Buivydienė (Šv. Juozapo mokykla), Rasa Čepienė, Agnė Draučikaitė, Laimutė Girdauskienė (lopšelis-darželis „Gintarėlis“).

Programa supažindina su Naratyvinio žaidimo ir mokymosi metodu, atskleidžia jo teorines ir praktines ištakas, naratyvinio žaidimo sampratą ir išmoko konkrečių šio metodo įgyvendinimo žingsnių ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Dalyvaujančių įstaigų komandoms organizuojamas mokymų ciklas, suteikiamos individualios konsultacijos, kiekvienam darželiui priskiriamas metodikoje patyręs mentorius. Nuo 2019 m. mokymuose dalyvavo 32 Vilniaus miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigos, mokymų pagrindus įgavo daugiau nei 200 pedagogų, per mokymus 85 ikimokyklinio ugdymo grupėse sužaista virš 350 naratyvinio žaidimo epizodų, įtraukta daugiau nei 2000 vaikų. 

Naratyvinio žaidimo ir mokymosi metodas yra prof. P. Hakkarainen ir dr. M. Brėdikytės sukurtas vaikų kūrybiškumą, savarankiškumą, mąstymo ir socialinius įgūdžius lavinantis, kūrybinį žaidimą skatinantis metodas, pripažintas kaip vienas labiausiai vaiko poreikius atitinkančių ugdymo metodų. Taikydami naratyvinio žaidimo ir mokymosi metodą pedagogai su vaikais kartu kuria nuotykius, paremtus skaitytomis knygomis, kartu aiškinasi problemas, bendradarbiauja jas spręsdami. Žaisdami vaikai įgyja savarankiškumo, atsiranda vidinis noras pažinti, smalsumas, stiprėja motyvacija, lavėja kalba, emocijų bei elgesio valdymas. Laisvas žaidimas padeda auginti mąstančius, kūrybingus, iniciatyvius vaikus.

Taip pat kviečiame žiūrėti video, kuriame savo patirtimi įgyvendinant NEPL metodą dalinasi lopšelio-darželio „Gintarėlis“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė ir pavaduotoja ugdymui Agnė Draučikaitė.