Kai matematinės lygtys tampa nuotykiu: pedagogė O. Milošienė dalijasi, kaip netradicinės pamokos keičia mokymo procesą
Sostinė jau antrus metus stebina pasaulį unikaliu projektu „Vilnius yra mokykla“, paverčiančiu miestą viena didele ugdymo erdve. Pamokos vyksta teismo salėse, miesto tarybos posėdžių kambariuose ar net prie Baltojo tilto rampų. Ši iniciatyva, finansuojama „Bloomberg Philanthropies“ fondo lėšomis, siekia bent 10 proc. tradicinių pamokų perkelti į miesto erdves, taip skatinant moksleivius praktiškai taikyti įgytas žinias, o mokytojus – atrasti naujų ugdymo metodų.
Viena iš „Vilnius yra mokykla“ pedagogių – projekto ambasadore tituluojama Vilniaus Naujamiesčio mokyklos matematikos mokytoja Olga Milošienė. Ilgu metus mokyklos taryboje aktyviai dalyvavusi pedagogė daug dėmesio skiria bendruomenės stiprinimui, siekdama į veiklas įtraukti ne tik mokytojus ir mokinius, bet ir tėvelius.
Per metus laiko – daugiau nei 20 pamokų skirtingose sostinės erdvėseOlga yra viena pirmųjų mokytojų, dar prieš projektą perkėlusi matematikos pamokas į netradicines aplinkas – pavyzdžiui, mokyklos kiemą. O šiandien, prisijungusi prie „Vilnius yra mokykla“ iniciatyvos pedagogė jau yra pravedusi daugiau nei 20 pamokų įvairiose sostinės erdvėse ir gerąja praktika „užkrėtusi‘‘ ne vieną kolegą.
„Kai pati buvau mokinė, turėjau mokytojų, kurie buvo tikri autoritetai. Jie išmokė mane nebijoti klysti, patirti ne tik sėkmes, bet ir nesėkmes, niekada nepasiduoti, būti drąsia ir kūrybinga. Todėl pamokas „kitaip“ pradėjau organizuoti jau savo karjeros pradžioje. Tiesa, prieš 30 metų pamokas vesti už mokyklos ribų buvo sudėtinga, bet visuomet ieškodavau alternatyvų“, – dalijasi O. Milošienė ir su šypsena prisimena pirmąją savo pamoką „projekto rėmuose, kuri vadinasi „Lygtys Trakų gatvėje“.
Pamokos tikslas – pakartoti tiesinių lygčių sprendimą, sprendžiant matematinį orientacinį žaidimą, kai kiekvienos lygties atsakymas yra Trakų gatvės kažkurio namo numeris.
„Mokiniai buvo įsitraukę, smalsūs, o aš pati supratau, kiek daug galima atrasti išėjus už mokyklos ribų. Ne tik geriau susipažinti su sostine, kitu kampu pažvelgti į dėstomą discipliną, bet ir giliau pažinti mokinius, pamatyti juos kitokius, nei esame pratę matyti mokyklos suole“, – pasakoja matematikos mokytoja.
Džiuginanti projekto statistika ir mokinių atsiliepimai
Šiandien projekto mastai įspūdingi – prie Vilnius yra mokykla“ jau prisijungė daugiau nei 4400 mokytojų, kurie sukūrė daugiau nei 600 pamokų: „Tai didžiulis pasiekimas, tik įrodantis šios iniciatyvos svarbą,“ – džiaugiasi Olga.
Ji pastebi, kad pamokos miesto erdvėse skatina vaikų kūrybiškumą, stiprina socialinius įgūdžius bei augina mokymosi motyvaciją. Net ir pasyviausi mokiniai naujose aplinkose atsiskleidžia kitomis spalvomis – tampa aktyvesni, drąsesni.
„Refleksijų metų mokiniai dalijasi kad tokios pamokos jiems labai patinka. Vaikai laukia naujų patirčių, o tai didina jų smalsumą ir, sakyčiau, netgi norą mokytis“, – teigia mokytoja.
Žinoma, netradicinės pamokos reikalauja ir papildomų pastangų, pavyzdžiui, tvarkaraščių suderinimo. Tačiau Olga įsitikinusi – viskas įmanoma, jei yra noras ir motyvacija.
„Man didžiausias įkvėpimas – mokiniai. Kiekvienas jų yra unikalus, o šis projektas – galingas įrankis, padedantis tą unikalumą atskleisti“, – džiaugiasi mokytoja.