Vilniaus miesto pradinio ugdymo mokytojų praktinė-metodinė konferencija „Ilgoji pertrauka mokytojui: laikas sau“
Birželio 11 d. vyko Vilniaus miesto pradinio ugdymo mokytojų praktinė-metodinė konferencija „Ilgoji pertrauka mokytojui: laikas sau“, kurioje dalyvavo apie 100 Vilniaus miesto pradinio ugdymo mokytojų iš įvairių miesto mokyklų. Konferencijoje pagrindinis dėmesys buvo skiriamas mokytojų emocinės sveikatos gerinimui bei emocinio balanso palaikymui dirbant įvairių iššūkių turinčioje ugdymo aplinkoje.
Pirmoje konferencijos dalyje pranešimą skaitė Lietuvos socialinio ir emocinio ugdymo instituto vadovė Daiva Šukytė, kuri dalijosi įžvalgomis tema „Įsitraukusio mokymo dovanos, iššūkiai ir įveikos“. Ji pristatė įsitraukusio mokymo matmenis, kurie tampa vis svarbesni kalbant apie emocinę sveikatą švietimo aplinkoje. Aktyvus savistabos ugdymas, buvimas čia ir dabar, pagarbių ribų nustatymas, emocinių gebėjimų ugdymas ir atviros širdies puoselėjimas padeda kurti gilesnį ryšį su savimi ir kitais, skatina sąmoningą buvimą mokymo(si) procese bei stiprina emocinį atsparumą ir yra tiesiogiai susijęs su mokytojų emocine gerove, savęs pažinimu. Lektorė Eglė Pikšrytė-Naimavičienė savo pranešime ,,Psichinė mokytojo sveikata: iššūkiai ir galimybės” kalbėjo apie tai, kas yra mokytojo psichinė sveikata ir psichinės sveikatos sunkumai: kas lemia jų atsiradimą, kas vyksta su emociškai perdegusiu žmogumi (reagavimo būdai), kaip atsiranda neigiama reakcija į žmogų, patiriantį sunkumų ir kaip tokiu atveju kalbėtis.
Antroje konferencijos dalyje mokytojai buvo kviečiami praktiškai dalyvauti bei išbandyti muzikos, dramos, dailės terapijų bei dėkingumo technikos veiklas kaip savipagalbos būdus. Konferencijos dalyviai dalyvavo ritmo lavinimo žaidime „Oktavia“, kuris ne tik lavino koordinaciją, bet ir skatino bendradarbiavimą bei emocinį įsitraukimą. Užsiėmimą „Per ritmą į save – vidinio ritmo paieškos“ vedė Vilniaus Valdorfo mokyklos mokytoja Daiva Ladukienė. Tai tarsi simbolinis priminimas apie kiekvieno mūsų individualų tempą, emocinį toną ir autentišką buvimą. Ši veikla sustiprino bendrystės jausmą ir priminė, kad emocinė sveikata gali būti puoselėjama ne tik kalbant, bet ir judant, klausantis bei kuriant kartu. Dar viena įtraukianti konferencijos veikla – „Kūrybinio resurso kūrimas dailės terapijos metodu“, kurią vedė menininkė ir dailės terapeutė Gintarė Stokonytė. Šis užsiėmimas buvo grįstas kognityvine elgesio terapija – dalyviai atliko atviras, kūrybiškumą skatinančias užduotis, kurios kvietė tyrinėti vidinius išteklius ir ieškoti sprendimų per meninę raišką. Užduočių metu dalyviai ne tik lavino savistabą, bet ir patyrė, kaip sprendimų atradimas per kūrybą gali stiprinti savivertę ir pasitikėjimą savimi. Ši patirtis priminė, kad menas gali būti ne tik saviraiškos, bet ir emocinės stiprybės šaltinis. Konferencijoje vyko ir patyriminis užsiėmimas „Į vaidmenį – į save: atradimų kelionė per dramą“, kurį vedė dramos terapeutė, teatro mokytoja ekspertė Audronė Masiukienė. Ši veikla kvietė pradinių klasių mokytojus per dramos terapijos metodus tyrinėti savo vidinį pasaulį, ugdyti emocinį intelektą ir atrasti naujas, kūrybiškas ugdymo galimybes. Dar vienas įkvepiantis užsiėmimas buvo apie dėkingumo praktiką, kurį vedė dėkingumo akademijos įkūrėja Aistė Jonauskienė. Užsiėmimo metu buvo pristatyti įrankiai ir metodikos, padedančios ugdyti dėkingumo įprotį kasdienybėje. Dėkingumas čia buvo suprantamas ne tik kaip trumpalaikė emocija, bet kaip ilgalaikė, sąmoninga praktika, galinti stiprinti emocinį atsparumą, mažinti stresą ir kurti pozityvesnę darbo bei asmeninę aplinką.
Konferencijos pabaigoje mokytojai buvo kviečiami dienos refleksijai, kurios metu dalijosi savo įžvalgomis, emocijomis, patirtimis bei apibendrino, ką svarbaus jie pasiėmė iš dienos veiklų. Dauguma dalyvių akcentavo, kad konferencijoje įgytos patirtys sustiprino gebėjimą jausti, kurti, reflektuoti ir augti bei priminė, jog rūpinimasis savo emocine sveikata yra būtinybė.
Konferenciją organizavo Vilniaus miesto pradinio ugdymo mokytojų metodinė taryba bendradarbiaudama su „Edu Vilnius“. Dėkojame visiems pranešėjams, dalyviams ir partneriams, prisidėjusiems prie šio prasmingo renginio įgyvendinimo.