Vilniaus TŪM gerųjų patirčių seminarą prisiminus
2025 m. birželio 18 d. Vilniuje įvyko baigiamasis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos I etapo gerųjų patirčių seminaras, kuriame dalyvavo dešimties sostinės mokyklų – TŪM dalyvių – atstovai.
Dalyvius pasveikino Vilniaus miesto savivaldybės vicemeras Vytautas Mitalas. Tuomet įgyvendintas veiklas apibendrino TŪM sričių koordinatoriai. Renginio ašimi tapo mokyklų komandų apžvalgos – įgyvendintos veiklos, pasiekti rezultatai, įgytos žinios ir patirtys. Dalyviai pabrėžė, kad TŪM programa jiems atvėrė galimybes išbandyti naujas metodikas ir skaitmeninius įrankius ugdymo procese, patobulinti vadovavimo ir profesines kompetencijas, sustiprinti kolektyvų komandinius ryšius, diegti naujoves integruotose pamokose, STEAM, KU.
TŪM „Lyderystės veikiant“ srities koordinatorė Daiva Jakštienė apibendrino, kad projekto metu trys mokyklos įsidiegė ir ateityje naudos nuolatinio tobulinimo švietime metodiką, kuri padeda efektyvinti mokyklos procesus ir visus resursus nukreipti tikslingai, siekiant išsikeltų įstaigos tikslų.
Trys mokyklos įsidiegė ir ateityje naudos kolegialaus grįžtamojo ryšio metodiką, kuri skatina pedagogų bendradarbiavimą siekiant tobulinti ugdymo procesą ir pamokų turinį. Visos mokyklos įgyvendino komandos formavimo renginius, kurie padeda geriau pažinti kolegas, stiprinti bendradarbiavimo ryšius. Mokyklų vadovai džiaugiasi lyderystės stažuotėmis užsienyje, kur įgijo vertingų vadovavimo ir duomenimis grįstos vadybos žinių.Pilaitės gimnazijos komanda pasakojo, jog jų sėkmės istorija tapo organizacijos kultūros kūrimas. O štai Liepkalnio mokykla džiaugėsi kolegialaus grįžtamojo ryšio metodikos diegimu.
STEAM koordinatorė Lina Bagdzevičiūtė apibendrino STEAM veiklas, pabrėždama, kad projekto metu pavyko išbandyti ir / arba pagilinti žinias pamokose ar mokytojų darbuose naudojant Educraft, Edit AI, Eduten, Spotiself, Alpa Kids ir kitas skaitmenines priemones. Aštuonios mokyklos įsirenginėja gamtos mokslų ir FabLab laboratorijas ir įsigyja joms reikalingą įrangą, o mokiniai ir mokytojais aktyviai dalyvavo išvykose į STEAM centrus Lietuvoje ir užsienyje.
Sausio 13-osios progimnazijai pasiteisino STEAM kompetencijų ugdymas pasitelkiant žaidybinimą: Eduten, Edit AI, Educraft ir patyrimines veiklas.
Vilniaus šv. Kristoforo gimnazija džiaugėsi matematikos stiprinimu nnaudojant Eduten, pasitelkus mokytojų STEAM mokymus bei mokinių STEAM išvykas.
Kultūrinio ugdymo koordinatorius Tautvydas Meldaikis pristatė fenomenais grįsto ugdymo, Tyrinėjimo meno veiklas, į kurias įsitraukė labai daug mokinių. Šioje srityje savo sėkmės istorijomis dalinosi darželis-mokykla „Vilija“, į kurių fenomenais grįsto ugdymo projektą įsitraukė net ir šeimos.
Sofijos Kovalevskajos progimnazija papasakojo apie savo mokytojų klubą INSPIRO.
Įtraukiojo ugdymo koordinatorė Gerta Videikaitė papasakojo apie sukurtas ir įgyvendintas akredituotas mokymų programas Tvaraus Vaiko gerovės komisijos darbo stiprinimo, Tarpininkavimo (mediacijos) švietimo institucijoje, Nesmurtinės komunikacijos, Įtraukiojo ugdymo ir universalus dizaino švietime temomis. Mokyklų atstovai dalyvavo patirtinėje išvykoje į Švedij, kur sėmėsi patirčių įtraukiojo ugdymo organizavime.
„Žiburio“ pradinė mokykla projekto metu pritaikė aplinkas remdamiesi universaliu dizainu mokymuisi. Naujininkųprogimnazija pasitelkė šiuolaikines technologijas įtraukiajam ugdymui.
Koordinatoriai Tautvydas Meldaikis, Lina Bagdzevičiūtė ir Gerta Videikaitė apžvelgė, kas nuveikta kuriant Visos dienos mokyklos (VDM) koncepciją: sukurta savivaldos ugdymo programa, išbandytas forumo teatras, organizuotos edukacinės išvykos, teminiai būreliai, papildantys ugdymo veiklas. VDM dalyvių apklausa (738 respondentai) rodo, kad bendras VDM veiklų įvertinimas yra 8,75 iš 10.„Žaros“ gimnazija šiame lauke stiprino mokinių tarybos lyderystės ir bendradarbiavimo įgūdžius. Karoliniškių gimnazija pristatė mokinių mentorystės programą „Mokiniai mokiniams“ bei gimnazijos erdvių įveiklinimą (emocinės ir socialinės mokinių kompetencijos stiprinimas).
Po pristatymų dalyvių laukė užduotis komandose – apgalvoti, ką pasiims iš TŪM, tęsdami švietimo kelionę. Atsakymuose vyravo noras tęsti pasiteisinusias veiklas, toliau naudoti skaitmeninius įrankius, toliau keistis, tobulinti ugdymo procesą, tęsti pradėtus darbus ir asmeninius pokyčius.
Renginį vedė švietimo ekspertė Olivija Saranienė, kuri apibendrino, papildė dalyvių pristatymus ir išryškino svarbiausius akcentus. „Visko nesusirinksite, bet išsigryninimo, kas svarbiausia, nepameskime“, – sake O. Saranienė.
Renginio pabaigoje „Edu Vilnius“ direktorės pavaduotoja, TŪM projekto vadovė Jurgita Rimkuvienė padėkojo mokyklų komandoms ir TŪM koordinatoriams įteikdama padėkos raštus ir atminimo dovanėles.
„Tūkstantmečio mokyklų“ I programoje dalyvavo: Vilniaus Karoliniškių gimnazija, Vilniaus Liepkalnio mokykla, Vilniaus Naujininkų progimnazija, Vilniaus Pilaitės gimnazija, Vilniaus Sausio 13-osios progimnazija, Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazija, Vilniaus šv. Kristoforo gimnazija, Vilniaus darželis-mokykla „Vilija“, Vilniaus „Žaros“ gimnazija ir Vilniaus „Žiburio“ pradinė mokykla.
Darbą projekte, kurio pabaiga numatyta 2026 m. balandžio 30 d, tęsia Vilniaus Liepkalnio mokykla, Vilniaus Naujininkų progimnazija, Vilniaus „Žaros“ gimnazija ir Vilniaus Sausio 13-sios progimnazija.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.