VILNIUS TECH: „Vilnius yra mokykla“ skatina bendradarbiauti ir siekti bendro tikslo

Data: 2025-10-15

Iniciatyva „Vilnius yra mokykla“, kviečianti bent dalį pamokų ir edukacinių užsiėmimų mokiniams perkelti į gyvas Vilniaus erdves, dažniausiai siejama su nauda jaunimui ir mokytojams. Vis dėlto pokalbiai su pamokas vedančiais dalyviais atskleidžia, kad projektas kur kas įtakingesnis, nes įkvepia ir prie jo prisijungusias organizacijas. VILNIUS TECH Kūrybinių industrijų komunikacijos, alumnų ir partnerių prodekanė Gabija Velykytė dalinasi, kad šis projektas – neįkainojama patirtis, suteikianti galimybę išreikšti puoselėjamas vertybes, tobulinti savo kūrybiškumą ir dar glaudžiau bendradarbiauti dėl bendro tikslo.

Iniciatyva atliepia VILNIUS TECH vertybes

Stipri VILNIUS TECH Kūrybinių industrijų fakulteto dėstytojų komanda geba įkvėpti jaunus žmones kūrybai, kritiniam mąstymui ir kultūriniam smalsumui. Todėl nuo pat pradžios prisijungė prie „Vilnius yra mokykla“, kad dalintųsi kompetencijomis ir žiniomis.

„Ši iniciatyva atliepia mūsų vertybes: atvirumą, bendradarbiavimą ir žinių dalijimąsi su visuomene. Tad mokiniams siūlome įvairias pamokas, apimančias kūrybines industrijas, komunikaciją, medijas, renginių organizavimą ir kultūros reiškinių analizę“, – pasakoja VILNIUS TECH Kūrybinių industrijų komunikacijos, alumnų ir partnerių prodekanė Gabija Velykytė.

Pamokų turinio įkvėpimo šaltiniu, anot pašnekovės, tapo jaunimo kasdienybė: „Stengiamės pamokas sieti su jiems artimomis temomis: socialiniais tinklais, vizualine komunikacija, vaizdo turinio kūrimu, viešuoju kalbėjimu, kritiniu mąstymu. Jas gvildename skatindami kurti: filmuoti, montuoti, pristatyti idėjas, diskutuoti, vertinti vieni kitų darbus“.

Pasak prodekanės, tokie metodai padeda moksleiviams įgyti naujų įgūdžių, sustiprinti pasitikėjimą savimi ir atrasti savo kūrybinį potencialą.

Pamokose ugdomi universalūs įgūdžiai

Parengtos pamokos susietos su bendrąja ugdymo programa ir aktualiomis kompetencijomis, kurios reikalingos tiek mokyklos suole, tiek studijose, tiek profesiniame gyvenime. Tai kritinis mąstymas, viešasis kalbėjimas ir kūrybiškumas.

„Daug dėmesio skyrėme kritinio mąstymo ugdymui, mokomės sąmoningai įvertinti informaciją, atskirti ją nuo melagienų, išsirinkti patikimus šaltinius ir priimti atsakingus sprendimus. Tai itin svarbu ir akademiniame pasaulyje, ir kasdienėje socialinių tinklų aplinkoje“, – pabrėžia G. Velykytė.

Kitose pamokose stiprinami viešojo kalbėjimo, pristatymo ir bendravimo įgūdžiai, kurie būtini kiekvienam būsimam studentui ir specialistui. Pamokos skatina suprasti, kaip kalba formuoja žmogaus įvaizdį, o mandagumo strategijos ar tinkamai parinktos išraiškos priemonės kuria sėkmingą socialinę komunikaciją.

„Kalbos ir komunikacijos įgūdžiai kuria teigiamą įvaizdį, padeda sklandžiai bendrauti su įvairiomis auditorijomis, kartu atrasti ir savo tapatybę“, – vardija prodekanė.

Tiesa, tapatybė atskleidžiama ir ugdant kūrybinius gebėjimus: „Idėjų generavimas, vaizdo ar vizualinių projektų kūrimas lavina vaizduotę, moko dirbti komandoje ir suteikia patirties, kurią galima pritaikyti meno, kultūros ir kitose industrijose“.

Pasiteiravus, kaip mokiniai reaguoja į pamokas, prodekanė šypsosi: „Labai entuziastingai, dažnai nustemba, kad universiteto paskaita gali būti ne tik informatyvi, bet ir interaktyvi, kūrybiška ir smagi“.

G. Velykytė sako, kad didžiausias atlygis – matyti jaunus žmones, kurie išeina iš paskaitos ne tik su naujomis žiniomis, bet ir įkvėpimu, drąsa kurti bei tikėjimu, kad jų idėjos yra vertingos.

Sudominti mokinius – ir iššūkis, ir galimybė

Mokinių reakcijos – ne vienintelis pozityvus šio projekto rezultatas. Tam tikra prasme sudominti jaunimą taip, kad jis neatitrauktų dėmesio, reikia ir akademinės bendruomenės atvirumo, bendradarbiavimo, kūrybiškumo.

„Šios pamokos – ne tik galimybė dalintis žiniomis su moksleiviais, bet ir vertinga patirtis mūsų komandai. Pirmiausia jos verčia nuolat ieškoti, kaip sudominti jauną žmogų, pritaikyti akademines žinias taip, kad jos būtų suprantamos ir aktualios jų kasdienybėje. Tarsi iššūkis dėstytojams išeiti iš įprasto universiteto auditorijos formato ir atrasti naujas edukacijos formas“, – dalijasi G. Velykytė. 

Kita vertus, anot prodekanės, iššūkis yra malonus, nes vienija mokytojus, dėstytojus, moksleivius, tėvus ir bendruomenes ir skatina siekti bendro kilnaus tikslo – ugdyti jauną žmogų, kad jis būtų kūrybingas, kritiškai mąstantis, pasitikintis savimi ir pasirengęs kurti ateitį.

Pokalbio pabaigoje VILNIUS TECH Kūrybinių industrijų komunikacijos, alumnų ir partnerių prodekanė užsimena, kad „Vilnius yra mokykla“ – daugiau nei pamokos ar paskaitos. Tai kvietimas miestui tapti gyva mokymosi erdve. Jos nuomone, gyvendami Vilniuje daugelis nė nesusimąsto, koks jis yra turtingas ir įvairialypis, pilnas istorijų, kultūros, inovacijų ir kūrybinių galimybių. Tad prie projekto prisijungiančios organizacijos padeda tai atrasti ir pamatyti.